Saturday, May 2, 2009

خايفة افرح


عمرك حسيت الاحساس دة ,انك خايف تفرح ,طيب تعرف امتي بتحسة؟؟,انت ممكن تخاف تفرح في حالات كتيرة اوي,الواحد بيخاف يفرح لما يكون حاسس من جواة ان الحاجة اللي هيفرح بيها دي مش بتاعتة -او يعني تقدر تقول مش لية من الاول-,وممكن تخاف تفرح لما تكون متأكد أن الحاجة دي هتضيع من ايديك وخايف من اليوم دة ,واصعب حاجة عالانسان لما يكون في ايدية حاجة تستحق الفرح ومش قادر يفرح بيها ,دي حاجة ممكن تعيشك في حزن وخنقة فترات طويلة ,وأنا وصلت في النهاية لمبدأ هحاول امشي علية أن شاء الله وهو"اذا اردت شئ بقوة فأطلق سراحة ,فأن عاد لك فهو لك للنهاية,وأن لم يعد لك فأنة لم يكن لك من البداية",بس بردة لو اطلقت سراحة هتبقي خايف ميرجعش... لانك بتحبة,حتي وان لم يكن لك من البداية ,شوفت بقي هترجع للخوف ازاي,بس دة لما تكون حاسس انك معاك حاجة مش بتاعتك,"وبردة بتخاف تفرح".....

5 comments:

  1. //
    اصعب حاجة عالانسان لما يكون في ايدية حاجة تستحق الفرح ومش قادر يفرح بيها
    //

    احساس فظيع بجد
    المشكلة بقى اننا كتير بنقول هنطبق مبدا معين وهنعمل كذا وهنبقى كذا بس مش بنقدر

    ReplyDelete
  2. عندك حق ..الكلام دة بجد وانا اول واحدة مبعرفش اطبق اللي ببقي عايزة اعملة بس بحاول ...عشان كدة بخاف ...مانا لو قدرت مش هخاف...

    ReplyDelete
  3. بصي يا ميوش انا معاكي في المبدا اللي قلتي عليه

    بس ليه حترجعي تخافي ؟؟؟؟؟؟؟؟

    لازم طبعا ترجعي تخافي لانك اطلقتي سراحه بكل جوراحك

    عدا قلبك ..

    اهم حاجة في الحياة كلها الرضــــــا و التسليم

    بالقلب لأمر الله سبحانه وتعالى ..

    بصي الحبيب صلى الله عليه وسلم بيقول ايه :

    " ارض بما قسم الله لك تكن أغنى الناس " رواه أحمد .

    والرضا والتسليم مش حيجوا الا بــ ..

    الثقة , القناعة , والايمان

    أن الله الملك العلام دائما سيختار لنا الخير كل

    الخيـــــــــــــــــــــــــــــر

    دمتي بكل الود غاليتي الحبيبة ...

    ReplyDelete
  4. لا انا اد الفرحة ديا
    و حلاوة الفرحة ديا
    خايف لا في يوم وليلة مالقيكشي بين ايديا
    تروح وتغيب .. تغيب عليا
    يا حبيبي ... تغيب عليا

    خاااااااايف
    ومشيت وانا خايف
    ايدي في ايدك وانا خايف
    خايف على فرحة قلبي
    خايف على شوقي وحبي

    مع اني ما زلت شايفة
    ان الدنيا ساعة فرح وساعة حزن
    ومش م الصح اني اقضي وقت الفرح شايل هم ساعة الحزن اللي يمكن مش اعيشها
    بسي حسيتك في الاغنية دي

    ReplyDelete
  5. اغنية جامدة اوي يا بوبة حاسة ان هي اناوبتتكلم عني فعلا //خايف لا في يوم وليلة مالقيكشي بين ايديا//هو دا بالظبط اللي انا حاسة بية...

    ReplyDelete