Wednesday, October 21, 2009

شو سهل الحكي

طيرت النوم من عيوني
دمعي محا كحل جفوني
كلن قالولي مجنونه لازم تنسيه
ليكي شو بيعمل فيكي
لا يهتم ولا يحاكيكي
ما تخلي حبه يمحيكي لازم تقسي
شو سهل الحكي
مين اللي بيعرف فقلب التاني شو في
شو سهل الحكي
انا لولا وجوده بعمري عمري بينطفي
مر الشتي والصيفيه
وبعده بيعذب فيا
حتي الحجر حن عليا
صار يواسيني
لاموني هالعالم كلا
وقالولي عنه اتخلا
غيمه راح تمر ان شا الله مانو ناسيني
شو سهل الحكي
مين اللي بيعرف بقلب التاني شو في
شو سهل الحكي
انا لولا وجوده بعمري عمري بينطفي
طيرت النوم من عيوني
ودمعي محا كحل جفوني
كلن قالولي مجنونه لازم تنسيه
ليكي شو عم يعمل فيكي
لا يهتم ولا يحاكيكي
ما تخلي حبه يمحيكي لازم تقسي




وبعد كل هذا استطيع ان اقول .....شو سهل الحكي فعلا
اسهل حاجه فالتدنيا هي الكلام
انك تلاقي حد تعبان فعلا ويمكن يكون مجروح فتقوله يا شيخ روق وكل حاجه تبقي كويسه ...سهله اوي
انك تواسي شخص ...برده سهله اوي
انك تلاقي حد قريب منك اوي في ازمه فتقوله يا شيخ انسي ...سهله اوي
انك تجرح قلب بمجرد كلام لان الكلام ده اسهل حاجه ...برده سهله اوي
انك بعد ما تجرح القلب ده ترجع وتقوله اسف ...اهه برده كلام ....برده سهل اوي
انك تعمل اي حاجه فالدنيا مباحه ليك ...وساعه ما يحصل اي مشكله ابسط حاجه بتلجأ ليها هي الكلام ....برده سهل اوي
يمكن عشان طبع البشر هو الكلام مش عارفه ليه ...بس انا ممكن من الناس اللي بتعمل كده بس بقدر الامكان بحاول ما اعملش كده ....عشان كده بلتمس الاعذار لناس كتير عملت فيا كده ...بس بجد اصعب حاجه فالدنيا انك تنجرح وتتعب وتيجي تلاقي واحد جاي عليك يقولك انا اسف والتاني يقولك انسي ولا يهمك والتالت يقول ده ما يستهلش ويفضل الناس كده تتكلم من غير وجهه حق ...طيب انتم عملتم فيا كده خلاص سيبوني فحالي بقي ...بجد انا وصلت لدرجه مش عايزه حد يكلمني ولا اكلم حد نفسي ابعد عن الناس وعيونهم وكلامهم اللي ما بيخلصش اللي قبل ما يقولوه بلسانهم انا بقراه في عنيهم ....اسئله كتير كل واحد يشوفني عايز يسألهالي ...وكل ما هب ودب بيدخل في اللي ما لوش فيه واللي يقولي معلش واللي يقولي حصل خير واللي يقولي ربنا عايز كده ....بجد انا مش عايزه اكلم حد ...ولا عايزه كلام من حد ....علي الرغم من اني عارفه ان تلت ارباع الناس دي فعلا بتحبني وخايفه عليا ومش في اديهم حاجه غير الكلام ده والربع اللي فاضل ربنا اعلم بيه بقي ...بس معلش يا جماعه انا تعبت من كلامكم ....نفسي ما اسمعش كلام ناس تاني ولا تعليقات ولا نصايح ولا مواساه ...تعبت بجد ...سيبوني في حالي ...علي الاقل اليومين دول ...تعبااااااااااااااانه ....عايز كل واحد يبقي مبدأه معايا .....نوووووووووووووووو كومنت...خلينا متفقين ....خلاص ......وسلام بقي عشان انا طولت عليكم وكلامي كان غلس انا عارفه بس استحملوني ...مش انتم اصحابي ولو انتم مش استحملتوني مين هيستحملني
سلاااااااااااااااااااااااااااااام

شو سهل الحكي

No comments:

Post a Comment