Thursday, November 19, 2009

حكايه مشجع ...اتحرق دمه

انا هبتديلكم حكايتي من قبل الماتش بتاع امبارح بساعات ...كان يملأني التفاؤل ككثيييييييير من المصريين وكنت قد قررت ان اراه انا وعائلتي مع اولاد خالاتي اللي انا برتاح معاهم ...يعني نوع من اواع اللمه والتجمع يعني ....وخلاص قرب الماتش يبدأ وقعدنا مركزين اوي وحاسين كده ان متخبنا هينزل ياكل الملعب ونجيب هدف من اول دقيقه ...مر الوقت وانا كلنا هننفجر من اللي جوانا من خوف وغضب وقلق وكل حاجه وكل واحد وشه ده قلب احمر دم ...والدم طلع فنفوخنا ....وبرده مش راضيين نفقد الامل ...ده احنا جيبنا الامل لتمنيين مليون مصري فأخر دقيقه يا شيخ ...بس خلاص بدأ وقت بدل ضايق وانا قربت انفجحر وعنيا دمعت وخلاص كنت هيعط وفجأه انتهي الماتش ...وعينك ما تشوف الا النور فضلت متنحه ومبلمه كده موش مصدقه اللي حصل وعنيا بدأت تنزل شلالات من الدموع ....وخلص الماتش وانا مخنوقه من حاجات كتييييييييييييييييييييير كانت سلبيه فمنتخبنا وفضلت اشتم فيهم كتير ...فعلا استفذوني ...الفرقه بتلعب من غير خط وسط ...ويعني ايه فرقه مغلوبه وشغاله دفاع بس مفيش هجوم ....وكل واحد يطمع فالكوره لنفسه فتتاخد منه فالاخر برده طيب ماهي معاك وزميلك قدامك طيب ما تباصيهاله...لأ ازاي لازم يطنططوا شويه لحد ما يجي واحد ويلهفها منه ...والادهي بقي اننا نسبه الاستحواذ عاليه جدا لينا وكنا ماسكين الكوره علي طول ....بس صراحه نسبه البطء كانت اعلي واعلي ....ايه البطء ده يا شيخ ...يا ابني دي مباراه حاسمه هزوا نفسكم شويه ....لا حول ولا قوه الا بالله ...قلنا الشوط التاني المعلم حسن هيطلع اللي فجرابه ويورينا الشغل ...بس اظاهر انهم خلاص ....بس بر ده ما اقدرش انكر ان الشعب والمنتخب الكلاب دول اللي هم واخدين كورسات وتدريبات ازاي يضيعوا فالوقت ويوتروا فريقنا ..حسبي الله ونعم الوكيل ....المهم الماتش خلص وانا جوايا التعليقات دي كلها وكنت مخنوقه خنقه السواد ....اول ما الماتش خلص قفلت التليفزيون...وبيني وبينكم كنت عهايزه اخرج من اللي انا فيه ده بأي شكل كنت معزومه علي حنه واحده صاحبتي ...فقولت اقوم اروحها ...ورحت وما عملتش اي تأثير ...زي ما رحت زي ما رجعت ...ونمت وانا برده مخنوقه مالماتش والعب بتاع منتخبنا بس صحيت بقي وشفت الادهي اللي مش جابلي اكتأب ده انا خلاص كنت وصلت لاقصي درجات الااكتأب الكبري اللي عمري ما وصلتلها ...ليه ده كله ...سلاح وتقطيع ودم وتكسير ...امال لو كنتم خسرتم كان ايه المفروض اللي يحصل ...يا جماعه دي مباراه كره قدم تسعين دقيقه بين منتخبين من اللاعيبه ...مش حرب بين شعبين ...حسبي الله ونعم الوكيل فدول شعب ...شعب صراحه ابسط حاجه تتقال عليهم انهم شعب قذر ...وفي روايه اخري شعب وسخ ...واكتر من كده كمان والله انا جوايا من الشتايم فالشعب ده ما يكفيش ولا مليون نوت ...بس لولا اني عامله قدسيه لاني بنت يعني كنت فتحت ...هههههههههههههههه... بس والله اظاهر ان ما عادش في قدسيات بتحترم الايام دي ...ملعون ابو ده شعب ...دول جايين يقتلونا في بلدنا ...وبعدين ارجع واقول ان مش هما اللي غلطانين ما هون ما حدش يلاقي الدلع وما يدلعش ...التأمين كله عليهم ...وملعون ابو الشعب المصري بقي ....المهم هما يروحوا بأمان ...طيب شوف اللي يضحك ويعرفك اننا شعب ما فيش اطيب منه فالعالم كله والله ....من بعد الماتش اللي فات من تلات ايام المصريين بيشتروا فاعلام مصر ويرسموا وشوشهم ...والجزائريين بيشتروا فسلاح ابيض من مطاوي سكاكين ..دول مش جايين يشجعوا دول جايين يتخانقوا يقتلوا ...مش اكتر من كده ...دول جايبين لينا زباله الجزائر عشان يتخانقوا ...والله منظرهم فالمدرجات الاستاد ما يدلش غير علي انهم اكتر من زباله بل لو في اقل من زباله يبقي هم ...ده كفايه الالفاظ اللي بيشتوا بيها المصريين امال لو كنا كسبناهم كان ايه اللي هيحصل ...عارفين هم زي ما تقولوا كده اشتروا السلاح فماحبوش يرجعوا بأدهم فاضيه حتي لو كسبنا ...قالوا نحلل تمن الاسلحه اللي اشتريناها ....ده شعب غلاوي والله وحقود لاقصي الدرجات ...انا بس عايزه اعرف ليه ده كله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟...الف ليه وليه جوايا ...ومش لاقيه جواب ......عارفين كمان دول مش جايين مدربين علاللعب فالملعب كوره ...ده الحاج سعدان الله يكرمه مدربهم ازاي يسلبطوا ويضيعوا فالوقت ...الا حارس المرمي بتاعم اللي كنت لو اطول اقتله كنت قتلته ...بيسلبط سلبطه ...وبيضيع فالوق مش فاهمه ازاي حضرته ما اخدش انذار ...كانوا عاملين زي المثل اللي بيقول ضربني وبكي وسبقني واشتكي ...يضربونا ويوقعوا نفسهم كل شويه ويركبونا اخطاء ويضيعوا الوقت ...حسبي الله ونعم الوكيل ...وكان شكل الحاج سعدان مش مدرب اللاعيبه بس ...ده مدرب الجمهور كمان ازاي توتروهم ازاي تشتموهم ازاي تدربوهم .....بس صراحه انا اشيد له في الاستراتيجيه الجامده بتاعته ...صراحه مدرب جامد ....بس مدرب وحوش ...والله ما صل للدرجه دي عالاقل مدرب الوحوش بيرودهم عشان ما يضروش الناس ...لا ده بيعلمهم ازاي يصطادوا الفريسه وما يسيبوهاش الا وهي جثه هامده ....حسبي الله ونعم الوكيل ....وبجد بعد ما كنت نايمه امبارح مستغربه علي اداء منتخبنا ...دلوقتي عرفت ايه هو السبب وصراحه قلبي معاهم وبجد انا عاذراهم دول وقعوا في عصابه اكيد كلكم سمعتم وعرفتم عن اللي حصل بعد الماتش ...بيحدفوهم بالسكاكين ....يا نهاااااااااا ر...طيب ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟...والسودان نايمه ...وكل عسكري سوداني ماسك مدفع رشاش ولا كأنه ماسك ميداليه في ايده ...طيب اتحركوا ...اضربولكم ضربتين فالهوا وقفوا بيها المهازل اللي بتحصل دي انا فالاخر مش هقول غير حسبي الله ونعم الوكيل فيكم ...ولاد .........كل واحد ليه الحريه يحط الشتيمه اللي هو عايزها انا عن نفسي هحط كل ما تشتهي الانفس ....بجد حسبي الله ونعم الوكيل في الشعب الوسخ ده والزباله كمان ...ده ايه ده يا شيخ ...لا حول ولا قوه الا بالله ...وبجد بعتذر للمنتخب عن سؤ ظني بيهم واني شتمت فيهم لان بعد اللي شفته من تعصب وجو توتر اللي بيعملوه ده عرفت الضغط اللي كانوا فيه وبرده انتم في نظري كسبتم كفايه اننا معروفين بأننا شعب طيب ربنا ياخدهم كلهم في مره واحدهكان نفسي اكتب عليهم شويه تييييييييييييييييييييييييت ..بس زي ما قولت لو حتي ما عادش حد بيحترم اي قدسيه ..انا عن نفسي هحترم قدسيه اني بنت

No comments:

Post a Comment