Friday, April 23, 2010

مهجوره


انا مضايقه اوي

ساعات بحس اني كويسه

بس بكتشف اني بحسس نفسي بس

هوليه مفيش حد بيسأل عليا ؟

بضايق قوي لما ببقي كده

مش عارفه ؟

يمكن يكون عيب فيا اني احس اني متجاهله من الناس

او محدش بيسأل عني

بس ما اعتقدش

لان بجد كل الناس ما بتسألش فيا ولا عليا

بضايق اوي علي فكره

عارفين انا ليه بكتب كل حاجه ومفيش حاجه بكتمها

لاني بحس اني ما حدش بيجي ويسألني مالك غير لما بكتب

ولا حد بيهتم غير لما بكتب

وانا بضايق لما بيسألوا لما اكتب

لاني ببقي نفسي يحسوا بيا حتي من سكاتي

من بعدي عنهم

حتي لو كتبت ستيتس فرحان يحسوا اني مضايقه

مش عارفه اسميها ايه ؟

ممكن انانيه

لو ان الصفه دي مش فيا

بس انا بحس بكده ومش عارفه ممكن يكون ده ايه

ممكن نقدر نقول عقده نفسيه

مش عارفه

بحب اجذب نظر الاخرين ليا

بكل الطرق وبأي وسيله

مش عارفه ليه ؟

يمكن علشان بحس بتاجهلهم ليا الزياده عن اللزوم

ا اني مش موضوع كلام بالنسبه ليهم

او مش موضع اهتمام

مش عارفه ليه صراحه

الموضوع ده فيا من وانا صغيره

بس ما حسيتش بوجعه قوي ايامها

حاسه بيه دلوقتي اوي

لاني يمكن فمرحله محتاجه احس فيها بالاهتمام من الكل الناس

احس اني موجوده

بضايق اوي لما بفضل باليوم كامل قدام اللاب توب وتقريبا محدش بيفكر يدخل حتي يسلم علي مي ويسأل عليها

طلبتها قبل كده بالتليفون والناس برده ما قدرتش

طيب الميل صعب برده

الفيس صعب ؟

مش عارفه صراحه

كنت الاول ما باخدش فبالي ولما الاقي نفسي مضايقه ادخل وافتح حوار مع اي حد عندي عالميل او عالفيس حتي لو انا عارفه انه مش عايز يكلمني

لاني ماليش لازمه عنده

بكمل برده

لحد ما زهقت من اسلوب فرض نفسي عليهم

مع اني بحب الناس اوي

بجد الناس وحشتني

انا مش بكتب كلامي ده علشان اشحت منكم السؤال

بس هو مجرد كبت وبكتبه

وعالبلوج كمان اللي ما حدش بيدخله

علي رأي واحد عملي كام كومنت كده

زي المدينه المهجوره

طيب مش كفايه ان صاحبته مهجوره

لا بلوجها كمان

علشان كده دخلت وكتبت هنا بما ان مفيش حد بيتجرأ ويدخل مدينتي المهجوره

مش عارفه انا كتبت البوست ده ليه ؟

بس يمكن حسيت انه صعبان عليا نفسي

مش عارفه

حسيت اني فعلا مهجوره

تقريبا النهارده من ساعه ما صحيت الساعه 12لحد دلوقتي وانا عاللاب توب ما كلمتش حد ولا حد فكر يكلم مي

مره كمان انا مش بقول كده استعطاف ولا اني بشحت منكم الكلام

لا

انا بس مستغربه ليه كده ؟!!!!

مش عارفه

مع اني والله العظيم بحب الناس اوي

يمكن ده السبب

اني بحبهم اوي

وانا كمان فيا صفه مش عارفه اذا كانت وحشه ولا حلوه

بتعلق بالناس اوي اوي اوي

وبعشم فيهم اكتر

اعتقد ان دول هم السبب


3 comments:

  1. انتى مش محتاجه الناس .. انتى محتاجه حد يشاركك .. هييجي متستعجليش .. لغايه ما ييجي لازم تتعودى على الخروج والنشاطات المجتمعيه .. هتلاقي ناس ليها نفس اهتمامتك .. بتفكر زيك .. روحى احزاب .. جمعيات خيريه .. حفلات موسيقى .. سينما .. نوادى .. الخ

    ReplyDelete
  2. شكرا عالكومنت
    بس انا بالفعل بعمل كده
    :)
    وربنا مع الجميع

    ReplyDelete