Wednesday, December 9, 2009

صندوق ازاز


النهارده وانا ماشيه مع نور جت سيره اعياد الميلاد

فافتكرت عيد ميلادي وانه خلاص يعني مش فاضل عليه كتير اوي

بس بيني وبينكم اضايقت واتمنيت انه ما يجيش او يعني ماحدش يحتفل بيه زي كل سنه

المهم الزعل ده بان علي وشي اوي

فنور سألتني مالك يا بنتي

المهم كنت انا اساسا مضايقه وعايزه اتكلم مع حد

لاقيتني بقولها اني افتكرت عيد ميلادي ونفسي محدش يحتفل بيه

ونفسي يعدي كده زي اي يوم عادي

فقالتلي ليه كده يا بنتي ليه خير

وزعلت اوي وقالتلي ليه

ده اليوم ده بيبقي احلي يوم عند الواحد

فقولتلها اني بفكر كده مش علشان حاجه والله غير اني ما اضايقش الناس اللي عايزه تفرحني

فهي استغربت وقالتلي ليه ...وازاي

وقولتلها اني الايام دي حاسه بحاله غريبه اوي خاصه فالبيت

وقولتلها فاكره يا نور لما كنت ببقي مضايقه ولا حاجه وتقوليلي فكيها فقوللك انا بمجرد ما بروح البيت واقعد ما اخواتي بنسي كل حاجه

وانهم بنسوني كل حاجه

قالتلي اه فاكره

قولتلها اهه انا دلوقتي مش حاسه بكده خالص وما بقتش كده اساسا

بقيت حاسه اني عايشه وسطهم ووسط غيرهم فعالم تاني خالص

بقعد معاهم بجسمي بس مش حاسه بأي حاجه بتحصل حواليا

وقولتلها اني حاسه بجد بأحساس غريب

قالتلي ايه ؟

فقولتلها اني حاسه وكأني عايشه في فصندوق ازاز والازاز ده عازل كمان للصوت فوسط الدنيا دي كلها

وعايشه فالصندوق ده ولا سامعه حد ولا حاسه بحد

وما عادش حد حاسس بيا ولا سامعني

كل التواصل اللي بيني وبينهم هو اننا شايفين بعض وبس

وقولتلها لو ان حد عمل ليا عيد ميلاد والمفروض انه بيعمل كل ده علشان افرح

هيعمله ليا وانا فحالتي دي ومش هقدر احس بيهم وبفرحتهم ولا هعرف اتفاعل معاهم من ورا الازاز ده

وانا بجد حطيت نفسي مكانهم لو اني عايزه افرح حد وبعمله كل حاجه تفرحه وانا متوقعه انه يفرح وفالاخر مايفرحش فانا هزعل جدا

وانا بجد مش عايزه ازعلهم وهم عايزين يفرحوني

علشان كده عايزاه يعدي زيه زي اي يوم عادي

ده ان جه اساسا

No comments:

Post a Comment